Thursday, January 15, 2009

Kisah Seram di Tandas Wanita, Tingkat 7.


Dari minggu lepas lagi, hidung ni asyik sroh..sreh.. sroh.. sreh..tekak ni kejap-kejap gatal. Sekali berdehem, dua kali gatal. Dua tiga kali berdehem, pehtu dia mula la batuk-batuk.. Rasa macam nak garu-garu je tekak ni dengan buluh penggaru yang macam garfu tu. Alahai..makin lama makin panas badan ni. Muka makin merah. Tangan kaki makin gigil. Ini sejuk tahap winter dah ni. Memang aku dah tak larat. Tapi aku gagahkan jugak. Aku kan gagah. So, why not kan.. =D

Nak dijadikan cerita, harini memang aku dah tak larat sangat dah. Batuk kokol ni makin menjadi-jadi pulak. Setiap kali aku batuk, aku pandang muka opismet aku yang dok kat depan aku tu. Aku batuk lagi, aku pandang dia. Mana tak nya, suara aku dah makin garuk. Sekali batuk, terkeluar suara jantan. Sekali batuk, keluar suara pompuan.. Malu aku~

Aku dah tak tahan lagi nak control batuk, aku pon pegi ladies. Konon nak batuk puas-puas before aku masuk sambung keje. Beriye aku batuk nih. Sampai merah muka-muka ni. Nak keluarkan segala menda dari dalam tekak aku ni. Meleleh air mata setitik dua.. Alahai..

Setelah penat batuk, aku pon berdiri kejap sambil pegang perut. Ye la, batuk kan guna tekanan dari perut. Bila aku pegang perut ni, aku bayangkan, kan bagus kalau sekali batuk, dua kali perut aku kempis. Jadi takde la aku penat batuk sangat. Mesti aku suka batuk. Sebab hasilnya perutku makin kempis. Tetapi, harapkan pagar, pagar makan padi. Lain yang aku harapkan, lain pulak yang jadi. Rupanya perutku tetap dengan saiz yang sama. Haih.. Macamana laaa aku nak cari motivasi untuk aku teruskan pembatukan tak berbuah ni. Penat!!

Bila dah agak lama aku pegang perut aku ni, tetiba aku terdengar suara samar-samar dari sebelah dalam tandas. Aku diam. Mungkinkah.. aku bermimpi?

Atau mungkin telinga aku berdengung sebab batuk kuat sangat?

Aku mula menumpukan perhatian.

Aku tutup air. Nak dengar ni. Bunyi apa sebenarnya.. Aku kira sampai lima. 1..2..3..

Belum pun lima saat, tetiba aku terdengar bunyi pintu berkeriut. Tangan aku dah makin sejuk. Ah sudah.. dah la perut aku ni macam cramp je. Mula la aku terbayang, macamana aku nak lari dari toilet ni tanpa bunyi tumit kasut aku? Dengan kain kebaya ni? Dengan perut yang cramp ni? Adow.

Makin gigil aku.

Apa aku nak buat ni..

Idea..

Idea..

Aku tetap macho dan tunggu lagi. Kira sampai 10 pulak. Nak tengok apa sebenarnya yang berlaku. Suara siapa sebenarnya tu. Hurm.. Tunggu punya tunggu punya tunggu.. Tak keluar jugak. Aku kira lagi sampai 10 jugak. Ntah kenapa laaa kalau kita nak kira je mesti dari satu sampai tiga ke, satu sampai lima atau satu sampai sepuluh? Kenapa tak satu sampai sembilan ke.. tujuh ke.. Sempat lagi aku fikir macamtuh.

Ishk. Teruskan kira..


1.. 2.. 3.. 4.....9.. 10


Pap!!



"Kenapa ni? Muntah ke?"

Cet! Rupa-rupanya ada orang dalam tandas tu.. Mesti dia tahan gelak dengan batukan-batukan "kecil" aku yang suara kejap macam jantan, kejap macam pompuan. Haih.. Sekarang baru aku terfikir, aku ke dia yang takut sebenarnya?

=D


"Er.. er..Ouh.. ni? Saya tak muntah kak.. Er.. saya batuk je kak"

"Ouh..sampai macamtu sekali eh.. Ingatkan dah 'berisi' ke.. Risau akak nengok"

"Eh, tak la kak.. Saya batuk sikit je.."

"Itu la akak tengok, tak berisi lagi ni.. Kasut tinggi, baju kebaya macam gini. Tengok gaya pun dah tau ni".

Ampeh. Ke situ pulak dia.. Sempat pulak dia sambung..

"Bukannya apa Cik Wan, sekarang ni musim orang kawen la..musim orang mengawan la..kat opis akak tu dah ramai dah yang berisi.."

Pulak~

Perlukah aku nak mengandung pun mengikut musim?

Kenapa kalau orang tengok kita muntah je orang ingat kita pregnant? Kenapa tak ingat kita sakit ke.. batuk ke.. cirit-birit ke..taun ke.. atau terkena Chikunguya ke..

Aku senyum kelat je.

"Tak la kak.. Saya ok.. Mekaseh ye kak".

Aku pon keluar dari tandas dan terus masuk ke opis aku balik.

Haih.. Dah la aku penat membatukkan diri, sekali "terkena" soalan-soalan sensitip macam tu pulak.. Pasrah je aku.. =)

Dan untuk makluman, bukan akak ni je yang tegur aku ingat aku "berisi", setiap kali aku pegi batuk kat situ, mesti adaaaaaaaaaaaa je staf aku la, atau akak itu la.. akak ini la..dorang ingat aku dah mula alah-alah bawak budak. Boleh? Padahal dorang taktau ke petang-petang aku pegi menggedik kat padang main netbol. Haih.. Kalau betul aku berisi, satu donia akan thaw~ Hehe. Doa-doakan la ye.. Amin...

Dan sekali lagi ingin aku ulang, SAYA TIDAK PREGNANT~

Sekian kisah seram saya di Tandas Tingkat 7.

Hehe..

Seram ke tapi?


p/s: Penatlaaa bernafas ikut mulut neyh~ heuheuheu..
Nak cari obat..nak cari obat..


5 thought(s):

salida amran said...

moga cepat sembuhutti

Lady said...

Hehe..Tq~ Alhamdulillah..dah sehat dah sikit. At least dah boleh tido dengan tenang dah..

Unknown said...

hehehe... soalan maut btol kan... klu nk berisi pon tunggu lepas the "TRIP"...

yada said...

haha, bosan kan kalau tekak gatal nak batuk kene cover2, xkuasa!

oh i tell u, i pernah je tetiba la dalam tren tekak gatal, batuk skit tanak ilang, takkan nak sesuka batuk kekuat org punya la ramai, last2 i stop kat station mana ntah g toilet, gatal sampai nak termuntah, shit!

hik hik, u batuk pun org leh sangka berisi... funny how ppl perceive things.. bikin panas jek..

dear, makan ubat, i dah better :)

Lady said...

Diha: Ouuuuhhhh..Can't wait for the TRIP~ weeehooo..

Nurulhuda: Itula, i tak suka la nak kena tahan tahan batuk ni..hueheuheu..anyway, Im getting better dah..cuma hidung ni je yang still tesombat lagi~ Thanks!