Sunday, February 22, 2009

Jimba Jimbo [Day 2-War Memorial]

Lepas puas mendaki kat Kinabalu Park tu, kitorang meneruskan perjalanan ke Kundasang..



: Chantek kan Kundasang ni :


Sebenarnya kitorang nak ke sini..




: Haha.. tak sabar nak bergambar. Ngeee.. :D :


Kata Hero Remaja, "Selalu kalau aku bawak kawan-kawan aku jalan, kitorang tak penah masuk sini. Singgah dan tengok je, lepas tu kitorang blah. Korang nak masuk ke?"

Me and Diha " NAK! "

So kitorang pon masuk.. masuk-masuk je.. Jeng jeng jeng....



: Banyak sangat bunga kat sini.. :


Ok. Ini bukanlah apa sangat pon kan..tapi sangat chantek.. at least aku boleh tambah koleksi gambar bunga la kan. So tanpa buang masa, kitorang pon berposing bagai.. Tak hengat~




: Suka kan bunga-bunga ni.. :



: Depan memorial tu~ :



: Dari garden tadi, naik lagi jumpa tempat ni. BEST~ :



: Impian nak jadi model sudah hampir tercapai. Eheks :



: Really LOVE this pic :



: Kitorang takde, tempat ni surammmmm je~ :


Lepas kitorang sampai???



: Cantik kannnn.. Makin berseri je~ :



: Dan Lagi.. :



: Ouh, ini Ajot. Dia pemalu sehingga susah aku nak cari gambar dia :


Dan yang paling best, ada sesuatu menjadi tanda tanya aku. Tempat ni banyak sangat papan-papan tanda yang berbaur amaran. Mengapakah? Sebagai contoh..



: Tengok? :


Persoalannya apsal kalau Cik Limah (bukan nama sebenar) curi bunga di kawasan taman kena denda RM800 tapi kalau curi bunga di tangga kena denda RM100? Kalau betul Cik Limah nak mencuri bunga, baik dia curi bunga di tangga tu, sebab murah sikit nak didenda. Tapi mengikut ajaran Islam, mencuri itu berdosa. Hurm.. Tak payah la curi kan? Dan, bukankah kos pemasangan CCTV tu sangat mahal dan amatlah tidak berbaloi kalau tak dapat tangkap pencuri bunga? Aku first time tengok kat taman bunga ada CCTV. Ngeee.. Ouh, kalau tak nampak boleh klik untuk besarkan. :D

Sebelum camera aku di 'off' dari War Memorial ni, aku sempat snap gambar ni sebagai gambar terakhir di sini. (Pada masa ni bilangan gambar yang telah di snap sepanjang sehari setengah di Sabah adalah 500++ ye puan puan. Haha.. Kitorang gila gambar~ ).



: Cantik kan? Aku suka sebab ada sekuntum bunga je kat dinding ni :


Ok dulu setakat ni. Nanti aku sambung pasal menda yang paling best sekali yang kitorang buat masa hari kedua ni. Tunggu~ Ngeee... :D


4 thought(s):

khasyikelvin_ said...

lady,
klasik giler...
gmbo yg kwn lady
duk kat bangku besi tuh...
santek and nostalgic!

salida amran said...

gambar chanteks..
nak tengok lagi..tapi tak [uas arr kecik2 nih

Lady said...

Cik Ian: Ngee.. :D ala-ala model la gitew kan.. baru blaja la cik ian..edit gambar ni tak pandai sangat~ :( boleh tolong ajarkan?

Ila: boleh tengok kat flickr. hehehe. http://www.flickr.com/biemdisa

thesweetlittlecat said...

beb..
sume pics chantek.. i like!!!
model ko ni ko bg upah per? hehe..
gila promote!