Thursday, February 5, 2009

Seram



Tengok tak Seram kat TV3? Ala...yang setiap hari Khamis kul 9.30 malam..

Kelakar Seram weih... Korang tengok tak ni? Ala..kang aku syiok sendiri plak..Aku ni sebenarnya tak de la ngadap tv sangat. Jarang. Tapi ntah macamana aku boleh tersangkut dengan drama Seram kat tv3 ni. Support TV Mesia. Hidup TV3!!

Aku mula tengok slot Seram ni masa cerita Kekasihku Seru ditayangkan.

Bagi aku masa tu, Seram ni sangatlah MENYERAMKAN. So creepy man~ Sangat real~ (bagi aku la).

Jadi aku kagum.

Sangat kagum.

Setelah aku terkagum, aku mula mengikuti kesah Seram ni walaupun Kekasehku Seru ni dah habis.

Cerita seterusnya adalah Puaka Niyang Rapik.

Yang ni, bukan cerita seram. Tapi lebih kepada cerita lawak.

Serious~ Mesti korang terbayang-bayang hantu dia. Yang kecik si toyol tu, tangan dia ala-ala tahan cermin. Then ada hantu yang terbang-terbang. Then kejap-kejap ada bunyik "Eeee...." Jeritan ngeri kunun..

Bleugh!

Tak bley blah!

Boleh tak hantu tu lebih "hantu" dan bukan lebih "clown"?

Ughhh..

Tertekan.

Plot cerita agak membosankan, tapi aku dan dear mesti tengok. Sebab time untuk gelakkan hantu-hantu Niyang Rapik. Kelakar weyh! *hikhikhik*

Anyway, malam ni dah mula kesah baru. Er..tajuk dia aku tak ingat. Keliwon ke apa ntah? Keliwon? Idontgiveadaymn. Tapi kisah pasal sorang nenek yang sangat sayangkan cucu lelaki dia. Bila cucu lelaki dia mati lemas, dia stil "rasa" cucu dia ni hidup lagi. Jadi bermula la misteri nenek dan cucunya.. Bila nampak si nenek asyik bercakap sorang-sorang, sume orang kampung ingat nenek tu dah gila.. Padahal sebenarnya dia "bela" cucu dia even sebenarnya si Farid tu (cucu dia) dah mati.. Haih~

Siang-siang pon si nenek siap bawak "cucu" dia pegi kedai. Shopping. Apa hal? Siang mana ada hantu man~ Adow! Sila lah lebih realistik...

Sebagai seorang penonton yang baru setengah jam menonton cite ni, aku dah dapat bahan-bahan untuk gelak:

[1] Hantu tu muka dia sangat putih melepak. Serius! Melepak! Macam pakai tepung gomak. Er..macam cite Seniman Bujang Lapok tu..Aziz Satar dimekapkan masa dia nak buat screen test tu.. Yang dialognya P.Ramlee dengan Aziz Satar masa kat bilik mekap, before di screen test kan,

"Siapa kauuu"

"Aku lah Raja"

"Raja apa?"

"Rrrrraja Kapoorr"

Haa...ingat tak? hehe.. *lari topik*

Muka macam tepung gomak hantu Keliwon ni, walopun masa tu adegan dia jadi hantu air dan tarik-tarik orang yang mandi kat sungai. Haih~

[2] Hantu muncul di siang hari dan teman nenek pegi shopping di Kedai Runcit Pak Abu (bukan nama sebenar).

[3] Bila adegan nenek memeluk "cucu" masa tido, nampak macam tengkorak yang dibalut dengan kain putih. Kununnya nak buat macam peluk mayat.. Adow! Tak realistik~

[4] Kalau hantu dia muncul waktu malam, muka dia macam disuluh dengan spotlight. Ala-ala nak nampakkan muka dia macam bersinar bagai..soooo tak seswei~

[5] Yang ke lima..er..soon to be discovered. Sapa nak tambah? hahaha.

Apa pon, syabas to all yang telah menjayakan drama ni. Above all, it's too early to comment. Hehe..

Moh le kejikan nonton cite ni~


8 thought(s):

thesweetlittlecat said...

beb, sorry ar aku tak minat horror movies! tak akan ku layan.. aku tak seberani kau!

and d waktu sebegitu ketika kau sedang tgk cite hantu, aku plak sedang bergelak ketawa tgk RonaRoni Makaroni kat AstroR*a... best wooo! hehehehe

Lady said...

Alaa....aku dah miss lagi cite tu..aku nak sangat tengok..rona roni tu..ala... :(

Anyway, tu bukan cite seram aa..tu cite kelaka. serious! sangat tak seram! try la nengok. hikhikhik
*gelak gatai*

Unknown said...

biar aku tambah...

mutu lakonan dia sangat la menghampakan...! Serius! jgn amik la org berlakon atas dasar kesian etc, or paras rupa semata (Fasha Sanda pls take note! i hate!!)..

amik la org yg boleh berlakon n tak kerek bila nama dah naik...

btw, i think niyang rapik is a swell series eventhough plot dia agak kemelayuan...

p/s: i had this dream of becoming a horror movie producer one time ago

Lady said...

Haha Bro! Can't 'wait" to see ur movie if u happen to be one nanti.

Betul! Especially part yang dia minta tolong kat sungai tuh. sangat laaa tak logik n tak de perasaan. Haih..n u call urself an actress? demmit~

Tambah lagi..tambah..

hikhik

Unknown said...

sori la tak dapat nak tambah lagi.. after seeing that poor cry for help and that awful jumping at the riverside, i decided that Knight Rider was a better choice...

way cool car!!

salida amran said...

keksaihku seru is seruisly best!!

puaka niyang raping is boleh lah tahan...saya cume suke part ustaz amirul mengubat dan meyakinkan orang...

keliwon?...oh cerita baru..tak tgk pun smlm i've meeting...soulmate tgk, tp dia tak ingat cite tu camne..luckily bie wat review...

yada said...

kekasihku seru.. best gila! sangat cool.. not that scary but it has a good story line from start till the very last episode, sampai i mimpi termasuk dalam scene diorang.. haha... emelda.. cantik!

niyang rapik, damn merepek all the way... my mom & i always laugh out loud when seeing they wore a kain batik as a tudung, damn org kg lain elok je pakai tudung bawal, ape kes yg pelakon cam org zaman dedulu, sungguh tak tele...

keliwon first episode, sama jela tu, stok wat cite sesedap rasa...

kekasihku seru nak buat movie kan, cant wait!!!!

Lady said...

isz: Haha. I saje layan the keliwon cos its daymn funny. so not creepy. At ALL! rugi tak tengok rona roni tu..haih~

ila: hehe. cite keliwon ni ngarut sangat..ntah pape je..especially part yang minta tolong. Macam minta tolong manja-manja je.. Ughhh!

Nurul: Sangat kelakar kan nyang rapik tu. kitorang pon layan gelak je..n gez wut, keliwon ni pon orang kampung guna kain batik wat tudung. Apa kes..

cant wait for kekasehku seru d muvie~ heheh