Monday, February 9, 2009

Cyclefest LTdL 2009 [Day 1]


Ngee...

Lepas balik dari Program Jom Tanam Pokok tu, me and dear pegi ke Cyclefest sempena Le Tour de Langkawi. Cyclefest ni start harini and it's a side event sempena LTdL 2009. Banyak program dorang buat. So basically Cyclefest ni start on 7 sampai 9 Februari 2009 di Presint 3, Putrajaya.

Nak dijadikan cerita, kitorang sampai situ dah pukul 6 petang. Ramai yang dah pack stuff nak balik. And we kindda missed the activities for that day, and among them was Pertandingan Basketball 3 on 3. Dah lama tak tengok. :(

Tapi, untungnya kitorang ni, bila dah sampai lewat petang, we met few artists as they were preparing for a mini concert (which had been held on the night of the event). Plus, we got special price for Gardenia promotion. Gardenia tengah buat promotion dorang punya roti baru, Choco Raisin. Sedap weyh!



: Model Choco Raisin? :



Siapakah artis yang kitorang jumpa???
.

.

.

Jeng! Jeng! Jeng!



: The Malaysian Pelawak. But er..I don't really remember their names except Imuda :



Ada satu booth untuk Save The Wildlife ke lebih kurang la. Dorang ada jugak buat donations. To those yang nak ambik gambar with the parrots or ular sawa, boleh derma RM2 for each snap. =D I took a picture with the parrot. I think it loves me. Sebab bila ambik gambar dengan orang lain, parrot ni keras je. Bila amek gambar dengan aku beriye dia lompat-lompat and I was screaming. Can't believe that!



: Look at the parrot~ Dia asyik menunduk and gerak-gerak :




: Skateline Malaysia was holding a skate lesson, for FREE :


Watching them skate would only make me wanna skate. And now I think I really wanna learn to skate. Yeahhh baby! I wanna skate!! It's gonna be my new thing to do this year~ Apart of sky diving, bungee jumping and lots of stuff lagi yang tatau bila mau buat. hikhikhik.



: Wish I could ride one of those~ hikhikhik :




: One of the sponsors - Volkswagen :



: I wonder what had caught his attention. Er.. was it me?? LoL :


Lepas dah banyak booth tutup, kitorang pon jalan-jalan kat Putrajaya ni.. Nama je dok Putrajaya, tapi tak penah jenjalan kat sini pon. Kalau orang luar beriye datang sini. Tapi seriouslu, banyak gile bangunan yang cantik-cantik kat sini. And now they're bulding Masjid Kiblat Bergerak. Ada yang panggil masjid tu Masjid Besi. Cantik sangat~ Tapi under construction. Nanti kalau dah siap I'll show you the masjid ya.

So I think it's time for me to pen down. Til then... Nanti aku sambung untuk day 2 ye. =D


3 thought(s):

yada said...

bie, tu ade skateline lesson for free.. awat tak join.. hehe..

eh ade tak gardenia delicia butterscotch... sedap gile la roti butterscotch tu.. obsessed! hehe..

ye! parrot tu nampak mcm nampak cam nak gigit u je.. haha...

eh ur dear ok ek amik pic? tgk camera dah best tu, i book u n ur dear for my day nanti la ek?

ok? tapi murah2 jela... haha

Lady said...

Jeng! Jeng! Jeng!

ouh, u pon sama eh? i pon! Gila sedap butterscotch. hihi. too bad, takde kat booth tu masa kitorang pegi.

Awal nak book ni, ke..dah ada kad nak kasik kitorang? hehe. boleyh..boleyh..tapi harga masa berdua dengan kalau dah bertiga ni lain tau. so u better hurry~ haha *kidding*

yada said...

opss, takde kad lagi la, not planning for this year..

most probably next year la kan...
this year nak mengikat ape yg patut dulu, haha...

i rasa delicia yg choc raisin, bitter skit la choc dia...

i prefer butterscotch.. :)