Wednesday, February 4, 2009

Moderation Is Better


Ha..tu la.. Orang kata, buat baik berpada-pada.. buat jahat jangan sekali. Nak happy berpada-pada, jangan sampai termakan diri..

Semalam beriya satu hari aku happy, masuk hari ni, macam-macam dah jadi. Sebagai permulaan..

[1] Massive traffic jam kat satu-satunya bulatan kat Putrajaya (yang kononnya mampu mengelakkan kesesakan lalu lintas) disebabkan oleh accident :- Viva vs Motor Honda 100cc kot.

[2] Masih awal sampai kat ofis, sekali nak parking..... Nahh~ Punya la ramai kereta.. Taktau pasal apa. Pusing-punya-pusing-punya-pusing, satu kekosongan pun takde. Aih.. Last-last aku masuk parking kawan aku. (Dengan niat, mungkin dia dah park kat tempat lain sebab selalu dia datang awal), tapi aku silap.. So, aku park kat situ dan dia terus carik parking lain. Hati kucilkku berkata "Yay!!!" *keji kejap*.

[3] Masuk ofis, NALLAAAA punya paper atas meja aku.. Keje banyak.. But that wont let me down, easily. Kerja itu ibadat.. Teruskan keje (walaupun ada sedikit perasaan malas dalam hati). :]

Dan..

Yang paling menyeksakan jiwa..


.
.
.
.
.
.

[4] Ada orang bawak masuk DURIAN dalam ofis. Daymn I hate durian! Blugh~ rasa nak pening, muntah, tak boleh bernafas dan seangkatan dengannya..

Ujilah aku dengan pelbagai masalah sekali pon, janganlah diuji dengan bau durian ni.. Ya Rabb!

Blugh!

Tak tahan...

:'(

Nak lari..pegi makan sushi..

Sape nak ikut?!?!


12 thought(s):

Unknown said...

oit..! tak ilang selera ke bau durian? if i were u sure i'd dig in with them...! sdap nyeeee...

moral of the story:
bawa la motor ke pejabat...

thesweetlittlecat said...

beb, xsangka lah.. akhirnya aku jupe gak org yang tak suka, i mean 'hating' durian like i do... ko org no.2 selepas tunang kesayanganku!!!! suke2...
aku bau durian pun tak leh beb!!!!!!!! aku benciiii...

khasyikelvin_ said...

hehehehe...
lady ditewaska
hanya dengan
bau2an
DURIAN rupenyer!

salida amran said...

din sgt sukeeee durian

Lady said...

Isz: Gwe tak tahan aa bau durian..nak moontah~ blugh~ Sorry to those durian lovers~ hihi. Moto?? er..abeh kalau pakai kain belah macamana? tak shekshi aa~ ngengengeeee

Kiera: sama! aku sangat tak tahan..unlucky me, dear sangat gile durian..semalam pegi pasar malam tu, siann aku nengok. aku tak kasik bawak masuk dalam rumah..haha

Cik Ian: bagi la dugaan besar macamana pun, but not durian please...nak nages woo bau dia~ :p

Ila: hikhik. ye ke? ila suke tak? kalau dua2 suka, bagos..kalau being like me, sorang suka gile, sorang menci gile~ merana jiwa~ haha

yada said...

bie, i love ur blog but i love duriansss more... hehe.. boleh ke?

mmgla, durian ni even i suka tapi ada certain time pun bau dia menyesakkan.. u bawak la perfume lovely lace tu.. cecepat tuang banyak.. so tak bau dah durian.. :)

eh, i akan comment selalu, 3 4 arini asik down saje dgn attack tu..

nak top tu? rm39.90 after less 50%..bargain! i belikan kalau u nak.. hehe...

Lady said...

Waa..u luv durian more than my blogggg? :O *saje je dramatic*
ah je tadi.

:p

Takpe..takpe..

I takleh terima aa bau dia..nanti i kena spare perfume lovely lace tu kat ofis..gile betul..i nak muntah je tadi.

Bayangkan, Aircond+durian=?? Homigod~

Er..takleh diskaun lagi ye kak..lagi diskaun la kak..skketttt je lagi.. hihi

salida amran said...

bie perasan tak, some of yg wan man suke din pun suke..yg tak disukai pun ade yg sama kan..eh eh sama lak deorg tue..hikhik

Lady said...

Haha..itu laa..man hates sushi, dat's wut i luv most, he tak prefer pasta, i lyke pasta. I hate duri-durian, he LOVES it. Din pun suka kan. Din pon tak suka sushi. hurm..bagosnya dorang ni..

=D

Salam kat din

yada said...

hubbt ta suka sushi ek?

me & bf sama2 suka sushi.. haha at first dia tak makan, geli kononnnn.. skrg dia yg gila, i gitu2 jela kan, kitorang salu beli sushi jusco je, sedap pun sedap...

haha, jangan nak dramatic sgt yeh..
blog ngan durian mana boleh sama level.. eheh

Anonymous said...

wawawa.. eh ko jadi ke g makan sushi? bukan nak ajak aku... waaa sedeynyerr....

note: btw aku sangat suke durian.. ahaha

Lady said...

nurul: haha..untung u. beriye i ajak dia pegi tapi huh! dia sanggup lagi pegi makan durian daripada ikut i pegi sushi (eh, kene ke kaitan ni?).

*drama sikit2 sajor..*

ikha: aku terus pegi haritu membawa hati nan luka~ dek kerana sumpahan di ofis~ hehehe. next time yah! =D