Thursday, March 12, 2009

Jimba Jimbo [Part 3]

Hi~

:D

Korang ingat lagi tak pengembaraan kitorang kat Kinabalu tempoh hari? Aku tak sempat upload gambar masa kitorang pegi snorkelling kat Taman Laut Tunku Abdul Rahman, Kota Kinabalu kan? Ni aku ganti balik ye~ Syiok abes pegi sana... pakej dia agak murah. Lebih kurang RM53 setiap sorang [termasuk life jacket & gogle (RM15), tiket bot (RM35), dan tiket nak masuk pulau (RM3 - 3 pulau)]. Kitorang amek pakej yang ke 3 buah pulau yakni:




: Pulau Sapi :



: Pulau Mamutik :



and





: Pulau Manukan :


That was the first time I snorkel. SERIOUS!! tak tipu punye~ Jadi masa mula-mula pakai gogle tu, teringat pengalaman burok menarik masa first time scuba. Gila sesak nafas! Dah la masa tu aku selsema. Daymn rasa macam nak mati~ Anyway, aku berjaya jugak snorkel di bumi Kinabalu ni. Walaupun coral dia tak la cun sangat macam kat Redang or Tioman (kata orang la..aku tak sampai lagi.. (^,^) tengah buat perancangan nak pegi sana jugak~).

Ouh, ya~ Sebaik si Shadow Dansa ni bawak camera dia. Boleh bawak masuk air (3m JE). Tapi ok la kan, kalau nak harapkan dslr aku..mana boleyh kan. Kata si Shadow Dansa ni

"Beb, mesti dorang pelik kan aku boleh bawak masuk kamera dalam air dengan selambanya.. La.. La.. La.. La.. "


Agak sengal kan bunyiknya.. Tapi ya! itulah kawan baik saya~ Masa aku dengar ayat riak dia ni aku sekadar senyum dan berkata,


" Ya! aku sokong. Sebaik kamera best ko ni ada"


Tak leh komen banyak sebab nanti aku gak yang nak pose dalam air tu~ (^,^)



: Rasa cun pulak aku nengok gamba nih :



: Korang rasa banyak tak ikan ikut aku? :



: Ada yang lagi banyak ikut Diha tau! (T,T) :



: Ikan terubuk kot ni.. :



: Dan NEMO!!! :



: Dan lagi... :



: Ni kat Pulau Mamutik :



: They made me pair of shoesss :



: Me n dearest buddy :



: Macho je rasanya :


Sebenarnya si Hero Remaja tu ada jugak dengan kitorang, tapi saje je tannak letak gambar dia yang seksi tu..kang nanti Tomok jeles.. sebab ada pencabar dia untuk jadi model Majalah Mangga~ Hehehe..

Aku sangat berbangga dengan hasil tangkapan gambar di ketiga-tiga pulau ni. Mantap beb.. Korang patut pegi pulau-pulau ni. Especially to those yang gile pantai macam aku (tapi tak reti berenang, cane?). Nanti aku citekan lagi apa kitorang buat lepas puas berenang kat pulau-pulau ni~

Anyway, aku ada kuiz untuk korang.. Sapa boleh jawab soklan ni.. aku kasi adiah terbaik punye!!!


Soklannya:-
[1] Apakah mende di bawah ini??




: Teka beb.. teka.. :


7 thought(s):

khasyikelvin_ said...

tu gamat eh?

salida amran said...

ya..saya pun rasa itu ialah gamat...

kamera cap ape tuh?leh masuk air..nak jugak...

Unknown said...

cisss.... ko post gak statement riak aku... hahahaha... takpe takpe... anyhoo for those yg nk tau, camera olympus mju 850SW....

Lady said...

Haha..

Cik Ian dan salida:

100 markah!!! Tepat sekali~ Itu adalah gamat~ hikhikhik.

Diha: Baik punye ayat ko..aku susah nak lupa daa...

mardeq said...

tu gamat!!
btl tak??

Lady said...

betul madeq!! betul..

aku saje je nak nengok korang "pusing" ke tak mende tuh~
jadi kat sini semua bagus-bagus belaka..

haha

[zsazsa] said...

ouh wish could go there dearie hehehe.. nice holiday