Thursday, March 5, 2009

Gadis Baik Bulan Februari 2009



Setelah beberapa ketika mendiamkan diri, aku akhirnya membuat keputusan untuk menulis kembali. *whheee hoooo*

Bukannya apa, minggu ni merupakan minggu up and down aku. Korang bayangkan, bangun pagi Isnin, muka sangat ceria sebab aku ada "reunion" nak jumpa kawan-kawan lama. Bila dah sampai di tempat yang dijanjikan, muka masih menten cun dan ceria. Bila sampai waktu tengahari, muka dah sedikit kerut (tahan lapar) dan bila jam menunjukkan jam 4 tepat, dan aku masih tak makan lagi, hati kecilku mula menahan gelora nafsu makanku, dan berkata,

"Kalau macam ni lebih baik aku puasa. Dapat jugak puasa sunat ke..puasa nazar ke... Alamak. Puasa Nazar tak ganti lagi. "

Korang bayangkan laa... Dari pagi tak makan (sebab excited sangat nak jumpa kawan-kawan, aku tak sempat breakfast kat rumah), sampai jam 430 petang baru aku makan. Haih.. Penderaan nih..

Mesti korang tertanya-tanya kan, apsal aku tak makan. Aku malas nak sebut. Sebab cerita dia panjang. Bila aku cuba pendekkan, aku cuma dapat tiga perkataan yang aku jangkakan dapat merungkai segala perjalanan cerita yang panjang. Yakni :-


TAK RETI MENGURUS


Yes!! Urusetia yang sepatutnya menguruskan perjalanan reunion ni, tak reti-reti mengurus. Haih.. And yet they call themself a PRO? WTF~

Itu kejadian hari Isnin. Hari Selasa sekali lagi aku bangun pagi dengan muka ceria. Baju cantik. Mekap cun. Bulu mata baik punya lentik. Camera dah ready siap dengan cameraman hemsem lagi. Mana nak dapat kan.. Aku dengan perasaan macho dan smart segak bergaya ini sangatlah excited menunggu saat-saat bahagia itew~

Hari Selasa merupakan hari besar aku dan kawan-kawan. Puas ber"reunion" bagai, tibalah masa yang ditunggu-tunggu. Ala-ala semangat nak terima Academy Awards gitu kan. Maka berpusu-pusulah rakyat sekalian alam ke dewan itu.

Di dewan tu nak kata ramai, tak la ramai sangat yang datang. "Peminat" dan "media" yang datang agak kurang la berbanding Hari Penyampaian Hadiah di Sekolah Kebangsaan Kuala Ketil, apatah lagi Academy Awards yang sebenar kan. Tapi tak pe. Sebab kehadiran "peminat" dan "media" ni tidaklah memberi kesan mendalam kepada diriku ini. Cukup dengan kehadiran kawan-kawan dan cameraman ku itu sajor.

Dah kemuncak acara ni. Aku dah excited bagai nak buat standing ovation kat sapa yang dapat awards paling besar (Sila bayangkan saat-saat korang menanti siapakah yang akan berjaya menjadi Juara Akademi Fantasia Musim Ke-5 haritu walaupon korang dah agak Mawi yang akan menang, tetapi muka tetap excited kan? Atau muka korang waktu menunggu pengumuman siapakah yang akan disingkirkan dari Raja Lawak Musim ke-3? Gitew la muka aku~). Tetapi, potong stim betul...takde "Mawi" pon di kalangan kitorang. Takde pulak peserta-peserta Raja Lawak yang akan di keluarkan minggu ni. Jadi perasaan itu seperti "Potong stim betul la..."

Tiba-tiba saja Fauziah Nawi umumkan,

"Minggu ni tiada peserta yang akan dikeluarkan"

Penat je kita saspen.

Penat je kita sediakan tisu (kunun nak nanges).

Penat je kita terjojol biji mata menunggu berita yang gempak itew.

Namun semuanya "Potong Stim Sahaja".

Sengal.

Jadi kepotong-stiman ini sedikit sebanyak telah meninggalkan kesan yang dalam jugak buat aku dan kawan-kawan. Selain dimalukan dihadapan para tetamu jemputan yang kitorang ni takde "Mawi" sehebat "World".

Takpe. Kita pasrah. Berserah pada Yang Esa. Tuhan Maha Adil, Tuhan Maha Kuasa.

Biarlah takdir yang menentukan segalanya.

Jadi, bagi mengubat kesedihan itu disamping memberi semangat kepada diri sendiri yang telah bersusah payah menjadi seorang yang baik sepanjang Februari 2009 dan juga turut menerima Academy Award itu, maka, saya, wan maisarah md. isa, telah memanjakan diri sendiri dengan membeli sepasang kasut.

Ya. Sepasang kasut.

*Dear, sorry, i telah "berbuka puasa kasut". =D Tapi kasut tu chantek kan...*

Kasut apa?

Hahaha.. nanti i tunjuk ye korang.

Cun giler~

And I'm soo happy again today~

Lupakan yang lain.

Think Big, Think Positive, Think Me!


9 thought(s):

Zaila HZ said...

walaupun takde 'mawi' tp hang tetap 'world' kan...? :)

salida amran said...

bak kata din, yang 'world' itu tiada kerana semuanya adalah 'world'(positive okey)
sebagai outsider yang hadir pada hari itu mengulas:
sekiranya tidak di'mention'kan ttg ketiadaan award untuk yang 'world' itu, kami tidak akan tertanya2 kenapa ward itu tiada...saya terpaksa ber'curious' somehow untuk mengetahui, apakah masalah dalaman yang dihadapi sehingga statement seperti 'itu' dikeluarkan..jawapan yang saya terima adalah ayat2 penyedap hati sendiri dan semuanya yang pisitive sahaja...papepun, tahniah ouls..!!

salida amran said...

satu lagi, ttg penderaan yang kamu semua hadapi pada hari isnin lepas, saya turut bersimpati...takpelah, it just a blessing in disguise kan ...
(saya mahu lihat gambar dari cameraman encem...sedih sekali gambar saya tiada si situ:( )

Unknown said...

like salida said, kalau tak disebut anugerah itu maka tiada masalah.. its just the way they put it, totally a disgrace to us all.. wat malu jek!

Lady said...

Hz: Haha..world kah aku? tak laa.. anyway, happy jugak jumpa kawan-kawan~ hehe

Ila: gambar da siap. Cuma belum sempat edit. nak tacap2 sket. btw, dorang tu ingat dorang PRO sangat..center of excellence la kunun! nyampah sangat~ keji dorang. hahah

isz: itu la pasal. sangat buat malu. aku rasa dorang ni memang sengaja carik pasal dengan gang2 kita sume laa.. tak sedar yang SOME of us jaga service dorang. hahaha. boleyh tak kejikan camtu?

khasyikelvin_ said...

sekeh jer
diorang yg
organize tuh!
tak pro kan?
kontra jer!
(apa cik ian melalut neh???)

Lady said...

Haha..betul betul betul. Sendiri tak pro nak cakap orang tak pro kan chegu kan.. heheh

yada said...

hak panjang sungguh no cite hang nih! bawak2 bersabar..

nak komen pun tatau cite sangat lak.. hehe :)

eh kasut itu, i tgk lawanyeeee! tapi dah boleh bayang kan kalau i pakai sure naik blister..

pakai flip flop reef yang selesa amat tu pun blister!

tapi mmg cantik kasut tu...

Lady said...

hehe..serious pakai flip flop pon u jadi blister jugak> aiseh~ ni darah manis orang nak tunang ni kot~ heheh