Wednesday, June 30, 2010

Durian Punya Pasal!


As you guys might know, I have to control my eating habit.. the nutritions and all~ Sebab my blood sugar ada sikit increase.


Sebab nak jaga kesihatan me and baby, saya perlu kurang makan makanan manis ie aiskrim, chocolate, donut, kek dan segalanya. TAPI, bila dikawal pemakanan itu, masa ni la keinginan yang dahsyat tahap dewa untuk makan makanan terkawal ni muncul. Serious! I want to eat this..




This..




This..




This..




This..




and lots more!!


Pagi tadi, my bos adalah super "baik" sebab bagi kitorang kek. "Baik" sebab HE BRINGS THE FOOD THAT I BARELY CAN EAT. (T_T)

It looks like a normal butter cake, cuma kat atas tu ada few I-don't-know-what topping. Walaupun kek tu takde la menggiurkan sangat, tapi mengenangkan my cravings itu, saya berusaha keras cari pisau, cari piring dan segala peralatan yang perlu untuk potong and ngap kek nih. Nak jugak makan!

Pencarian pisau potong kek di pejabat ni adalah mencabar jugak. Bila tidak ada sorang pon yang ada pisau. Jangankan pisau potong kek, pisau biasa pun tak ada. Dengan semangat saya-mesti-makan-jugak-kek-itu yang berkobar-kobar, saya guna sudu untuk "cuit" sket kek ni.

Misi potong kek berjaya!


Jangkaan pertama : Kekempunanan bakal berakhir.

Jangkaan kedua : misi makan kek tanpa pengetahuan dear akan berjaya! *heh, I eat cake. Yay! Behind your back. Double YAY!*


Dan, potongan kek diangkat, dirapatkan ke mulut.. Mulut di buka.. Masuk dalam mulut..


dan..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




ADA BAU DURIANN!!!!!



Ampeh betul! Potong stim!


huh..


Segala usaha gigih untuk makan sepotong kek adalah sesia.. huhuhu~

(T_T)

Tapi memandangkan kek tu dah dipotong, takde orang nak, saya terpaksa ngap jugak. And now I can't get rid of the smell. The taste on my tougue, STILL there! Dah minum air, kumur-kumur and banyak benda dah buat ni. The taste is STILL there~ huhuhu

(T_T)


Pening.. dan rasa tak best~


OMG! I burped and it smells durian~

Nanges!


Moral: Jangan lawan cakap suami.. Kejap je Tuhan balas eh~

7 thought(s):

swit@kon said...

hahahaha. kau takleh makan durian eh?
aku pun. loya. :D

take cara wan mai & baby

Lady said...

aku bukan takleh makan.. memang aku tak makan~ even before peknen. hohoho~ fenin...

ko pon sama eh~

yay! aku ada geng!

salida amran said...

huh, makan sepotong pon camtuh sekalik effek dia? ke u dah abeskan sume kek itu?

Lady said...

ouh tidaaaakkkk~ sepotong je.. tapi tu la. tak tahan aa durian~ huhuhu

khasyikelvin_ said...

comel gila ler kamu sayang...
eh, ta buleh makan doyan eh?
abeslah!

Lady said...

hehe~ bukan tak bole, tapi tak tahan bau.. pergh~ menusuk kalbu betul~

Unknown said...

thats what u get when u do something behind ur hubbys back.... hehehe