Saturday, May 8, 2010

We're Going Nowhere!


Sape tengok game Selangor vs Johor FC semalam? Well.. Selangor menang dengan 4 - 1.

But to me, the firstgoal Johor FC adalah sepatutnya dikira and third goal dari Selangor adalah sangat-sangat-sangat-sangat TIDAK ADIL.

Gila okeh!


Sesape yang tengok mesti FRUST gila dengan mutu pengadilan pengadil FAM. Serious! Not that saya sokong Johor FC ke tidak, tapi pengadil adalah totally tidak adil! Sah-sah!

Saya cuba jugak cari video untuk kedua-dua goal yang diberi percuma oleh pengadil tu, tapi tak dapat.

Well, I try to explain. Hope you guys dapat what I'm trying to say.



First goal Johor FC :

Sepatutnya dikira sebab last man Selangor berada betul-betul di garisan gol. So TIDAK berlaku off-side di situ. Tapi si line's-men sengal itu angkat bendera (menandakan ianya off-side). Gila!! Pengadil adil ke macam ni? So goal tu adalah tak dikira. Daymn kan?


Third goal Selangor:

Pemain no.8 Selangor : Safiq Rahim bawak bola dan 'buat-buat' jatuh dalam kotak penalti (takde orang tolak pon sebab dia jatuh sangat jauh dari defend Johor FC. Jatuh yang takde orang push or challenge pun. Well, biasa la kan taktik-taktik jatuh dalam kotak penalti untuk dapat penalti kick ni, tapi ko agak-agak la... Nak berlakon pon buat lebih macho sket bole? (walaupun macho makan diri kann~).

And guess what, referee keluarkan kad kuning. Nampak macam fair to me at first. Tapi then saya adalah sangat terkejut sebab kad tu bukan untuk si Safiq ni (sebab berlakon bodoh kan), tapi untuk defend Johor FC. Like hell why?

And Selangor buta-buta dapat penalti. Penalti tu masuk gol la pulak... frust gila tengok player Johor FC.

Silly mann~

Soooooooooooooo unprofessional both the pengadil n Safiq Rahim. I hate you even more Selangor team!!


: boooo :



Macam ni Malaysia nak maju ke depan dalam sukan Bola Sepak? Nak masuk Piala Dunia macamni? Dengan player yang sangat tak pro ni? Dont think twice people, think zillions time! Heh.

And I just nak tunggu apa jawapan FAM (if any).



p.s. If i had a boy nanti, I wont let him play football like a looser.



0 thought(s):