Tuesday, December 29, 2009

Shortform ke.. Apa?


While waiting for dear to take me to the dentist, I was browsing the FB and few blogs.. Tetibe je ternampak beberapa perkataan ni..


LMFAO

XOXO

XD (ini word kahh?)
and ada few lagi..

Boleh tak nak cakap yang I don't geddit?

So, I did some research. Apa lagi.. google laa..

Then I found this.


[1] XOXO adalah HUGS AND KISSES where the O is kiss n X is the hugs or vice versa.

How come?

Siapa laaa yang reka ni kan? I just don't geddit~


[2] LMFAO adalah Laughing My Fat Ass Off.

Hurm.. this makes sense la jugak kan.. Tapi, sopan la jugak. Bole la digunakan untuk orang yang tak paham. Kalau marah kat dia n cakap LMFAO kat dia mesti dia senyum. Eh. Kejap. Ada tak orang cakap kat aku macam ni eh..

Er.. Ok. Tak de. Selamat... Kalau tak mesti aku senyum je. Tak paham.

But now dah paham.


[3] XD adalah boleh menggantikan LOL. Got it from here. Thanks urban dic. Sebab memang selalu aku guna ni..

Er.. emoticon ropenye.. alahai.. sian aku~



Ingatkan dengan ketidaktahuan aku pasal shortform2 ni adalah salah satu tanda-tanda yang aku adalah terlebih tua.. Hurmm..

Mungkin tak kot.. Kann...

6 thought(s):

salida amran said...

seb baik rajin google...mmg bijak google tu kan..carilah ape pun mesti jumpa

Lady said...

hehe.. tapi tu la.. kekadang tu macam tak logik punya jawapan pun ada..

khasyikelvin_ said...

hahaha ian pun baru2 neh jer
cari makna LMFAO tuh...
tah pape kan...
hehehe

ILYSM!

mardeq said...

wan ko mesti yang ni .. check this down out..
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=short+form

Lady said...

cik ian: ILYT

haha..ayam menang aa semalam~

Lady said...

deq! BCBW ke.. hahahahah~ klako!