Monday, July 6, 2009

Kanak-kanak Dan Soalannya~


Sekiranya ada kanak-kanak tanya "Kakak, kakak. Kenapa kakak takde anak lagi?" sedangkan korang belum pon berkahwin pada waktu tu, apa yang akan korang jawab?

Hurm..

Saya tidak ada klu langsung~


Pernah terjadi kepada kawan saya yang sorang ni. Dia pergi tengok perlawanan futsal antara department. Ofis punya game la nih. Tiba-tiba anak bos dia (lelaki dalam umur 8 or 9 tahun) datang dan tanya dia soalan yang sama.

"Kakak, kakak. Kakak dah ada anak ke?"

"Belum. Kenapa?"

"Kenapa kakak takde anak lagi? Tengok macam mak saya. Dia makan-makan-makan-makan banyak-banyak. Lepas tu dia gemmmmmmmmmuk sangat lepas tu baby pon keluar.."

Dan kawan saya pun terkesima.

Dan hanya mampu tersenyum.

Hadow, kalau lah having a baby is as simple as that.. mesti takde kes-kes obesiti kat dunia ni kan?


9 thought(s):

khasyikelvin_ said...

hahaha bie,
cumel jer ayat si kecik tuh.
makan makan makan makan...
then kuar baby...

Lady said...

hahah..kalau cik ian tengok expression dia, mesti lagi gelak punye..budak ni mmg cakap banyak sket..kitorang selalu gelakkan dia..

swit@kon said...

chomel! ;p

*takut aku nak makan bebanyak hahaha

salida amran said...

kalau lah kite macam emak dia yang makan banyak terus kuar baby, dah ramai dah anak kite...

Lady said...

hahah..

Beb: ko kan makan banyak..abeh aa ko~

Ila: A'ah..kita pon sama..dah la skang ni asyik makan je..sesia larian harituh~ huh!

khasyikelvin_ said...

hahaha
oke ape...
makan makan...kuar baby,
pastu masuk marathon,
pastu kuwos alek...
makan makan lai...


oit2...ngarut sunggoh!

Lady said...

haha..masuk marathon tu mana leh kuwos chegu..er..ini dah satu hari jalan macam orang dalam pantang. mengengkang jer.. hohoho..

Unknown said...

ini sama soklan mcm bdk kecik letak tangan kt perut ko n tanya "ada baby ke?"... d best thing is ko tak kawin lagi.... hohoho... sentap gle...then bila ckp tak kawin lg die kata "kenapa tak kawin lg" another soklan sentap...

Lady said...

haha..kids never keep their mouth shut kan? sebaik tak letak kat perut aku..kalau tak lagi aku sentap weyh~ mementang la skang aku dan mooncet..huhuhu~ lari..lari..aku nak lari lagi~