Thursday, November 26, 2009

Tips Untuk Kurus

Ada yang kata badan wanita ni mengandungi banyak halia. Di dalam halia terkandung banyak lemak. Maka dalam tubuh wanita didapati banyak mengandungi lemak berbanding lelaki dan lebih subur. Dengan erti kata lain, kata orang tu lagi, wanita yang mengandungi lemak ni lebih subur dan itu adalah fungsi utama lemak dalam tubuh wanita ni.

Tapi, sudah semestinya bagi kita wanita ni tidak berpuas hati dengan bentuk tubuh badan kita. Yang kurus nak tambah berat badan, yang rasa berat badan lebih, nak kurangkan berat badan, yang bunc nak kempiskan sikit dan seribu satu "ketidakpuasan hatian" dengan bentuk tubuh badan sendiri demi untuk rasa kepuasan diri tu.

Contoh: aku suka segala baju yang mannequin pakai. Sumpah! tak tipu. tapi bila aku beli dan aku pakai, ayat-ayat yang keluar akan menjadi "apsal tak cantik baju ni ha.. apsal i nampak gemuk bila pakai baju ni.." Bak kata tenewinnie "celah mana ko gemuk babe~ tunjuk sikit".

Yes! I do feel that I AM FAT sometimes. SOMETIMES je.. but most of the time I feel that I am bunc than gems. haisyoo~ Siapa kata aku teda lemak~ sume ada.. banyak sikit je.. dan tempat tumpuan lemak-lemak itu yang akhirnya mensaikokan kita. hadow!

Nak dijadikan cerita, pagi tadi baca sokabar BH online. Dan saya terjumpa fakta ini.



Kalau sudoku boleh kurangkan obesiti, mesti dia boleh kurangkan berat badan kita jugak kan? kan? kan?

Logik kan?

And yeah, saya tengah cuba main sudoku dan sekarang saya lapar. Nampaknya sudoku ni berkesan!! Hohoho~


6 thought(s):

mardeq said...

aku akan buat sudoku sambil makan choki-choki...
erm.. slurpss

Nurulhuda|Adlie said...

celah mana u gemuk ni bie? sila justify, u dah la tinggi, kurus bla bla bla bla.. takleh stop dah.. :)

Angel said...

Hahaha.. Sudoku? Dulu my chemistry teacher bagi kitorg soalan cepumas.. nape budak pandai2 sume kurus2 n slim2? sebab dia kata, dorg sibuk study, n bila dorg byk gunakan neurons dlm otak dorg utk menghafal or study, reseptors bahagian lain disurpress sket dan kurang bertindak balas n disebabkan tu dorg tak rasa lapar, kurang makan and voila the very the slim.. hehehhe... agaknya mcm tu jugak kesan sudoku tu?

saya pun rasa saya gemuk. terutama kerana pipi saya tembam dan tummyku yang terlalu tomei.. hahahah

Lady said...

mardeque: weyh..dah lama tak makan choki choki... sedapnyeh!!!

Lady said...

huda: adalah disesuatu bahagian tu.. hahah..

Lady said...

angel: hurm.. chegu chemistry u memang hebat. tapikan apsal masa i buat sudoku tu i asyik lapar je eh.. agaknya neuron or reseptor i asyik divert ke arah makanan kot kan.. hohoho~

p.s. u adalah tidak gumok! chumel sajor..